Estudi de l´Obra de Miquel Mont i Xavier Escribà en Relació a la Novel-la de Ficció d´Edwin Abbott, Planilàndia

Autores/as

  • Gonzalo Rodríguez Gómez Universidad de Sevilla

https://doi.org/10.17583/brac.2020.3952

Palabras clave:


Descargas

Resumen

Tot i que alguns crítics i historiadors de l'art vaticinaren la fi de la pintura durant el segle XX, les evidències del bon estat en què es troba el medi han servit per expandir el significat de la pintura i les seves possibilitats expressives, ampliant els límits del medi i conjugant-la amb diferents disciplines sense cap tipus de prejudici. En aquest article ens apropem a l'obra de dos artistes que mantenen llaços estrets amb les ciutats de Barcelona i París, Xavier Escribà i Miquel Mont. El nostre ànim no és reflectir les coincidències entre els dos autors sinó reivindicar l'obertura que han aportat amb les seves pròpies trajectòries.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Gonzalo Rodríguez Gómez, Universidad de Sevilla

Investigador independente y artista visual

Máster en Arte, Idea y Prodcucción. Universidad de Sevilla

Licenciado en Bellas Artes por la Facultad de Bellas Artes. Universidad de Sevilla

C.A.P. (Certificado de Aptitud Pedagógica) Instituto Politécnico de Sevilla

BA Winchester School of Art (Reino Unido)

Referencias

Abbott, A. (2011). Planilàndia: Una novel·la de moltes dimensions. Traducció: Vidal i Tubau, J. Laertes de Ediciones.

Google Scholar Crossref

Antich, X., Barro, D., Bisbe, N. (2019). La pintura, un reto permanente. Fundación Bancaria “La Caixa”.

Google Scholar Crossref

Barro, D. (2013). Un puñado de razones de por qué la pintura no se secó. En: On painting: prácticas pictóricas actuales… más allá de la pintura o más acá. CAAM Centro Atlántico de Arte Moderno.

Google Scholar Crossref

Camps, E. (2012). L´hora blava de Xavier Escribà. Memòria i descampat. https://eudaldcamps.com/2012/06/25/lhora-blava-de-xavier-escriba/

Google Scholar Crossref

Castro, F. (2007). “[Cuatro notas sobre Luis Gordillo que roban un título: “¡Capitán, capitán!, ¡han traído también al obispo!”]”. En: Luis Gordillo. Iceberg tropical. Antológica 1959-2007. Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.

Google Scholar Crossref

Collazos, M. (2008). Taller Obert de Xavier Escribà. https://vimeo.com/23117880

Google Scholar Crossref

De la Nuez, I. (2009). Inundaciones. Del muro a Guantánamo: Invasiones artísticas en las fronteras políticas 1989-2009. Editorial Debate.

Google Scholar Crossref

Didi-Huberman, G. (2017). El cubo y el rostro. En torno a una escultura de Alberto Giacometti. Abada Editores.

Google Scholar Crossref

Diez, M. (2019). Procés de simbiosi en el binomi objecte-subjecte en l´art del segle XXI. Noves corporalitats. (Tesi doctoral). Universitat de Barcelona.

Google Scholar Crossref

Escribà, X. El Mirall de L´Heure Bleue [Catàleg de l´exposició]: Història d´un procés creatiu. Figueres (Girona): Museu de l´Empordà, del 12 de desembre al 15 de febrero, 2014-15.

Google Scholar Crossref

González, Á. (Oct-Nov, 1984). Recepción del concepto de vanguardia en España. (377-384). En: A. Bonet (Presidencia). Lo viejo y lo nuevo en el arte español contemporáneo, influencias foráneas y manifestaciones autóctonas (1880-1980). Conferencia llevada a cabo en el V Congreso Español de Historia del Arte. Barcelona. https://arteceha.files.wordpress.com/2016/06/actas-seccion-2.pdf

Google Scholar Crossref

Grau, C. (2016). Ángela de Cruz. Escombros. Centre d´Art La Panera.

Google Scholar Crossref

www.lapanera.cat/home.php?op=10&module=programacio&cad=2&item=172

Google Scholar Crossref

Greenberg, C. (2006). La pintura moderna y otros ensayos. Ediciones Siruela.

Google Scholar Crossref

Guasch, A. M. (2016). Barcelona vuelve a la carrera. ABC Cultural, 22-23.

Google Scholar Crossref

Hernández, S. (2016). Una vida por capas. La Vanguardia, http://www.galeriamarcdomenech.com/es/blog/barcelona-vuelve-la-carrera

Google Scholar Crossref

Hernando, F. J. (Oct-Nov, 1984). Ecos del soporte-superficie en España: una valoración global. (685-691). En: A. Bonet (Presidencia). Lo viejo y lo nuevo en el arte español contemporáneo, influencias foráneas y manifestaciones autóctonas (1880-1980). Conferencia llevada a cabo en el V Congreso Español de Historia del Arte. Barcelona. https://arteceha.files.wordpress.com/2016/06/actas-seccion-2.pdf

Google Scholar Crossref

Juncosa, E. (1993). Los pigmentos plastificados de Mont. El País, https://elpais.com/diario/1993/02/22/cultura/730335607_850215.html

Google Scholar Crossref

Malevich, K. (1920). Suprematismo. Suprematizm, 37-71.

Google Scholar Crossref

Marchán, S. (2001). Del arte objetual al arte de concepto. Akal.

Google Scholar Crossref

Martínez A. (2000). Miquel Mont. El lugar de la pintura o la presencia de lo real. DC PAPERS, revista de crítica y teoría de la arquitectura. Nº4, 46-56.

Google Scholar Crossref

Marzal, C. (2007). El cuaderno del polizón. Apuntes sobre Arte. Pre-textos.

Google Scholar Crossref

Mont, M. (1998). Le travail. Miquel Mont. http://miquelmont.net/?p=1318

Google Scholar Crossref

Mont, M. (2004). Emparedar la pintura. Miquel Mont. http://miquelmont.net/?p=1273

Google Scholar Crossref

Muñoz, L. (2006). El conejo en la chistera. Escritos del artista. Editorial Síntesis.

Google Scholar Crossref

Olivares, R. (1991). Miquel Mont. Lápiz. Revista Internacional de Arte, 90.

Google Scholar Crossref

Peiró, J. B. (2008). Los límites de la pintura. Miquel Mont. http://miquelmont.net/?p=2437

Google Scholar Crossref

Queralt, R. (2008). Snippets of a Conversation. Miquel Mont. http://miquelmont.net/?p=891&lang=en.

Google Scholar Crossref

Ros, M. Color is Lust. Barcelona: Galeria Marlborough, del 9 de gener al 8 de febrero, 2020.

Google Scholar Crossref

Schreider, C. (2007). Desde el centro de la duda: Luis Gordillo y el “Renacimiento” de la pintura. En: VVAA. Luis Gordillo. Iceberg tropical. Antológica 1959-2007. Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.

Google Scholar Crossref

Vidal, J. (2011). La Face «au culte» de la peinture. Galeria D´Art Oriol, del 16 de juny al 28 de juliol, 2011.

Google Scholar Crossref

Descargas

Publicado

2020-10-03

Almetric

Dimensions

Cómo citar

Rodríguez Gómez, G. (2020). Estudi de l´Obra de Miquel Mont i Xavier Escribà en Relació a la Novel-la de Ficció d´Edwin Abbott, Planilàndia. Barcelona Investigación Arte Creación, 8(3), 265–288. https://doi.org/10.17583/brac.2020.3952

Número

Sección

Artí­culos